• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samla smålån - fungerar det?

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
tror inte du blir godkänd som ensam sökande på det stora belopp du vill ha.kan ev gå med medsökande.
jag skulle pröva lendo men söker du stora belopp så krävs medsökande av vissa banker.
men skulle du bli nekad av alla banker så ingen ide söka runt sen.
lycka till
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
tror inte du blir godkänd som ensam sökande på det stora belopp du vill ha.kan ev gå med medsökande.
jag skulle pröva lendo men söker du stora belopp så krävs medsökande av vissa banker.
men skulle du bli nekad av alla banker så ingen ide söka runt sen.
lycka till

Nä, nu blir det ett försök och sedan in med plan B. Jag har så att jag kan börja betala tillbaka på lånen - lite, lite till en början och sedan allt mer i takt med att skuldberget minskar. Men nackdelen med det är ju att det är dyrt, det går långsamt och jag har ingen chans att ta höjd för oförutsedda utgifter... Med ett stort lån med lång återbetalningstid får man ju mycket på köpet, som ett större svängrum om något händer tex. Planen är annars att amortera mer än vad som behövs, när det funkar.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Så, på måndag är min sista betalningsanmärkning historia. Känns skönt så klart, men att döma av ovan kommer jag få svårt att få till ett samlingslån ändå. Någon som har ett tips på hur jag ska agera? Jag kommer söka via lendo ett belopp på ca 250 000kr, men vad är nästa steg om jag inte får det? 12 bistra månader för att få bort UC-förfrågningarna - skulle det göra stor skillnad i ett andra försök hos lendo? Eller ska jag försöka låna 50-60 000 för att få ner räntan på de sämsta lånen?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Så, på måndag är min sista betalningsanmärkning historia. Känns skönt så klart, men att döma av ovan kommer jag få svårt att få till ett samlingslån ändå. Någon som har ett tips på hur jag ska agera? Jag kommer söka via lendo ett belopp på ca 250 000kr, men vad är nästa steg om jag inte får det? 12 bistra månader för att få bort UC-förfrågningarna - skulle det göra stor skillnad i ett andra försök hos lendo? Eller ska jag försöka låna 50-60 000 för att få ner räntan på de sämsta lånen?

Jag tror inte du får låna så mycket blanco ensam, oavsett om du vänder dig till Lendo eller inte. Du bör ha säkerhet i form av fastighet eller bostadsrätt för ett så stort lån.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Testade precis ratsits självbevakning, och den visar att betalningsanmärkningen är borta (trodde den stannade t.o.m dagens datum, inte att den upphörde idag). Min scoring där är 5 (Kreditvärdig). Är det på något sätt fingervisande för vad UC:s scoring kommer vara?
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
jag har själv hafft över 3000000 i skulder 65 uc fick lån via lendo men inte utan medsökande summan var max 86000.lånet fick jag hos ikano.alla andra då12 banker sa nej.
detta var 5 år sedan och bankerna har hårdnat sen dess.
det enda är att söka o se om du får lån.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 133
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Testade precis ratsits självbevakning, och den visar att betalningsanmärkningen är borta (trodde den stannade t.o.m dagens datum, inte att den upphörde idag). Min scoring där är 5 (Kreditvärdig). Är det på något sätt fingervisande för vad UC:s scoring kommer vara?

Tyvärr inte, jag har 8 på alla utom UC, där har jag den lägsta kreditvärdigheten = svag. Rekommenderar dej att skaffa tjänsten som UC har så att du kan titta vad du har för scoring där. Har du svag är det ingen idé att söka något lån.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Tyvärr inte, jag har 8 på alla utom UC, där har jag den lägsta kreditvärdigheten = svag. Rekommenderar dej att skaffa tjänsten som UC har så att du kan titta vad du har för scoring där. Har du svag är det ingen idé att söka något lån.

Gjorde så, och det var ju "Svag" som gällde där. Surt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp